Is Be-Slank een product dat zichzelf verkoopt?

In de huidige markt met een keur aan producten die de huidige populaire, sportieve levensstijl heeft voortgebracht en faciliteert raak je gemakkelijk verdwaalt in de vele keuzes. Zo zijn er voor elk type work-out wel tientallen producten te vinden die je kunt gebruiken om fitter, slanker en gezonder te worden. Denk hierbij aan de vele fitnessapparatuur, instructievideo’s, personal trainers, voedingsadviezen en drankjes of shakes. Is het dan belangrijk welke producten je gebruikt, welk type work-out je kiest of welke shake je drinkt? Veel hangt daarbij af van je persoonlijke voorkeur en de producten of diensten die jou het beste liggen.

De klant maakt reclame

De recente ontwikkelingen hebben tot gevolg dat elk bedrijf dat een product of dienst probeert te verkopen in deze enthousiaste maar druk bezette markt heel bewust zoekt naar de juiste klanten en hoe die aan zich te binden. Hoe mooi is het dan als je niet zelf op zoek hoef te gaan naar jouw klanten, maar dat de klant naar jou en jouw product toe komt!? Dit klinkt misschien te mooi om waar te zijn maar als je er even over nadenkt is dit helemaal niet zo gek. Het enige waar je voor zal moeten zorgen is dat jouw product opvalt tussen de overige producten, ze voldoet aan een behoefte en dat je de bestaande klanten tevreden houdt. Een tevreden klant zal dit namelijk altijd kenbaar maken en daarmee jouw product gaan promoten bij vrienden, kennissen en andere potentiele klanten.

Kwaliteit en informatie

Hierbij rijst dan de vraag, zoals de titel van dit artikel ook al stelt, of Be-Slank in staat is als product om zichzelf te verkopen. Laten we eerst kijken naar de potentiele klantbasis en wat de beste manier is om die te benaderen. Be-Slank richt zich op de klant die op een gezonde maar gemakkelijke wijze met behulp van maaltijdvervangers wil afvallen. Hierbij onderkent Be-Slank het belang voor een kwalitatief goed product en is open en duidelijk over de prijs/kwaliteit verhouding, onder andere door het geven duidelijke informatie over de samenstelling van het product t.o.v. andere opties. Dit alles is terug te vinden op de eigen website van Be-Slank waarbij zij ook naast haar producten veel informatie geeft over de verschillende methodes van afvallen met maaltijdvervangers, de samenstelling van de verschillende producten en zelfs de mogelijkheid om een online dieetcoach in te schakelen. Ook kan je op de website verschillende gebruikers ervaringen terug vinden al gaat er natuurlijk niets boven de ervaringen van een kennis of goede bekende bij u in uw kennissenkring!

be-slank

Positief

Heeft Be-Slank daarmee de positie om zichzelf te verkopen? Naar mijn mening bevat het hiervoor in ieder geval alle ingrediënten die nodig zijn voor een succesvol product met positieve gebruikerservaringen. Het is een duidelijk herkenbaar product, Be-Slank is open en eerlijk met haar informatie over de samenstelling en toepassing van de maaltijdvervangers en stelt kwaliteit hoog in het vaandel te hebben. Positieve punten van het gebruik van maaltijdvervangers worden stuk voor stuk allemaal door Be-Slank behaalt waarbij de gezonde samenstelling en het gemak in gebruik voorop staat. Zaken die veelal als negatief worden ervaren heeft Be-Slank al in de kiem gesmoord. Denk hierbij aan de eenzijdige of beperkte keuze aan smaken van shakes, daar waar Be-Slank een continu groot assortiment aan smaken biedt en periodiek zelfs (tijdelijk) extra smaken toevoegt op voordracht van de klanten.

Alle huidige smaken bezichtig je hier.

Samengevat kunnen we stellen dat Be-Slank een product in de markt zet met de potentie om zichzelf te verkopen. Naamsbekendheid en populariteit hebben tijd nodig en een gedegen klantbasis die het product uit zichzelf gaan aanbevelen. Op termijn zal dit dan resulteren in een sterke klantbinding en een natuurlijke associatie van het product aan de doelstelling: “Op een gezonde verantwoorde manier afvallen doe je met Be-Slank!” De tijd zal het ons leren.